WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
|
Wrocław, dnia 8.02.2016r.
Prezydent, Burmistrz,
Wójt, Starosta
Miasta, Gminy, Powiatu
Prezes, Dyrektor
WOSP – 10/2016 Przedsiębiorstwa
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych "DEXTER" zaprasza zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych w 2016 roku”, które odbędzie się w dniach 13 - 17 marca 2016 r. w Hotelu Willa Scaliano w Kudowie Zdroju koło Kłodzka.
Przygotowywana nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych pozwala nie tylko wdrożyć nowe dyrektywy, lecz także nie powoduje rewolucji na rynku zamówień publicznych. Szkolenie ma na celu wskazanie zapisów, które z racji dyrektywy – jak i rozporządzenia w sprawie jednolitego dokumentu – muszą być zaimplementowane do prawa krajowego do 18 kwietnia 2016 roku, aby prawo krajowe nie było sprzeczne z prawem unijnym.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA:
1.Nowelizacja ustawy:
wdraża zapisy dyrektywy w obszarze „pomocniczych działań zakupowych" na które składa się przygotowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego i przeprowadzenie ich, w imieniu i na rzecz zamawiającego,
wprowadza pojęcie „innowacji", przez które należy rozumieć nowy lub znacznie udoskonalony produkt, usługę lub proces, w tym proces produkcji, budowy lub konstrukcji, nową metodę marketingową lub nową metodę organizacyjną w działalności przedsiębiorczej, organizowaniu pracy lub relacjach zewnętrznych, których wdrażanie ma, w szczególności na celu rozwiązanie problemów społecznych lub wspieranie strategii społecznych,
wprowadza nowe zasady dla zamówień mieszanych oraz zamówień, które – w szczególności ze względów technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych - można podzielić na części (powody niedokonania poddziału zamówienia publicznego na części muszą być opisane w protokole postępowania),
zmienia ustalanie wartości zamówienia (na dzień ogłoszenia lub zaproszenia), wprowadzając jednocześnie pojęcie wartości partnerstwa innowacyjnego oraz podstawę ustalenia wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo lub podlegające wznowieniu w określonym czasie, podstawę obliczenia szacunkowej wartości zamówienia dla usług ubezpieczeniowych, usług bankowych i innych usług finansowych, zamówień na wykonanie projektu
doprecyzowuje zasady udzielania zamówień publicznych między podmiotami sektora publicznego tzw.: „zamówienia in house"
wprowadza nowe przesłanki dla trybu negocjacyjnego i dialogu konkurencyjnego,
nowe zasady ogłaszania dla postępowań „unijnych",
zmienia sposób dokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu poprzez „jednolity europejski dokument zamówienia" oraz czas składania dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
wprowadza nowy sposób opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane,
nakłada obowiązek dostępności w formie elektronicznej dokumentów zamówienia poprzez profil nabywcy,
zmienia – uchylając częściowo istniejące oraz wprowadzając nowe – przesłanki wykluczenia wykonawcy,
wprowadza zasadę, że kryterium ceny może być zastosowane jako jedyne kryterium oceny ofert lub kryterium o wadze przekraczającej 40%, jeżeli przedmiot zamówienia ma ustalone standardy jakościowe
wprowadza ustawowo minimalny zakres treści protokołu postępowania.
2.Zgodnie z oceną skutków regulacji, najważniejsze rekomendowane rozwiązania w projekcie ustawy, to:
uproszczenie procedur udzielania zamówień publicznych m. in. poprzez zmniejszenie obowiązków formalnych na etapie ubiegania się o udzielenie zamówienia (ograniczenie podstawowych obowiązków wykonawców do składania oświadczenia o spełnianiu warunków w formie ustandaryzowanego tzw. jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia), ograniczenie, co do zasady, żądania dokumentów wyłącznie od wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zakaz żądania dokumentów, którymi zamawiający dysponuje, lub które może pobrać z ogólnie dostępnych i bezpłatnych baz danych, obowiązek posługiwania się systemem e-Certis;
elektronizacja istotnej części procesu udzielania zamówień publicznych;
promowanie i realne wykorzystywanie pozaekonomicznych celów zamówień publicznych takich jak ochrona środowiska, integracja społeczna czy wspieranie innowacyjności;
zapewnienie lepszego dostępu do rynku małym i średnim przedsiębiorcom dzięki ograniczeniu żądań spełniania wygórowanych warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej (średni roczny obrót - maksymalnie dwukrotność szacunkowej wartości zamówienia);
uwzględnienia w zamówieniach publicznych zagadnień związanych z przestrzeganiem prawa pracy, oraz zabezpieczenia społecznego poprzez wyraźne dopuszczenie stosownych postanowień w umowach o zamówienie publiczne,
zwiększenie ochrony prawnej postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych poniżej progów unijnych poprzez umożliwienie wnoszenia odwołań na czynności zamawiającego dotyczące: opisu przedmiotu zamówienia, wyboru oferty najkorzystniejszej oraz unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Szczegółowy zakres tematyki zajęć oraz materiały szkoleniowe przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia.
Wykładowcą na szkoleniu będzie:
mgr inż. Krzysztof Błachut – wykładowca na studiach podyplomowych; Ekspert Programu Konsultant Funduszy Europejskich (Akredytacja nr 085/PKFE/10/2007); Arbiter (do grudnia 2007 roku) z listy arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (decyzja Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nr UZP/20/LA/5544/04); praktyk w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o zamówienia publiczne; współautor wielu książek z tematyki zamówień publicznych – ostatnio wydana książka „Zamówienia publiczne - ścieżki postępowania”, Wydawnictwo Marciszewski, Wrocław 2013 ( ISBN 978-83-936934-0-5).
Warunki organizacyjno – finansowe
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 13 marca. Zajęcia rozpoczynają się od godz. 9.00 w dniu 14 marca.
Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 4 noclegi Hotelu Willa Scaliano w Kudowie Zdroju w pokojach
1 - lub 2 - osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 14 marca do obiadu w dniu 17 marca).
W hotelu uczestnicy mogą korzystać z drink-baru, restauracji, SPA, sauny, jacuzzi, salonu kosmetycznego
i wypożyczalni sprzętu turystycznego (rowery itp.) oraz monitorowanego bezpłatnego parkingu samochodowego.
W czasie wolnym od zajęć przewidziano także możliwość zwiedzania okolicy.
Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania ( w przypadku wolnych pokoi),
a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.
Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:
1490 złotych plus 23% vat (słownie: jeden tysiąc czterysta dziewięćdziesiąt złotych) – w pok. 2 - osobowym
1690 złotych plus 23% vat (słownie: jeden tysiąc sześćset dziewięćdziesiąt) – w pok. 1 – osobowym
W przypadku zapłaty za szkolenie ze środków publicznych w wysokości co najmniej 70% kosztu szkolenia, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 29 Ustawy o podatku od towarów i usług (vat) oraz po dostarczeniu stosownego oświadczenia - opłata za szkolenie zwolniona jest z podatku vat.
Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 10 marca 2016 r. na konto:
WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633
Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem w terminie do dnia 10.3.2016r. na adres:
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter” 51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4 tel./fax. 71 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00 lub 723 96 67 77, e-mail: wosp@dexter.com.pl www.dexter.com.pl |
Adres hotelu w którym odbędzie się szkolenie:
Hotel Willa SPA SCALIANO, 57-350 Kudowa Zdrój, ul. Sikorskiego 6, recepcja tel.+48 74 866 18 67
fax +48 74 866 27 44, http://www.scaliano.com.pl, e-mail:poczta@scaliano.com.pl
Hotel znajduje się w centrum miejscowości, około 300 metrów od parku zdrojowego, aquaparku i od przystanku PKS. Dojazd z Wrocławia lub Kłodzka autobusem PKS.
O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy.
W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz |