Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych Dexter

WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
"DEXTER"

51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4. Tel./fax (071)-324-11-71, tel. kom. (0601)-74-22-00
Regon 930546785, NIP 895-100-29-94

STRONA GŁÓWNA OSTATNIE SZKOLENIA NASI PARTNERZY KONTAKT

UWAGA!
Ta oferta znajduje się w archiwum i jest nie aktualna. Aktualne oferty można zawsze znaleźć na stronie głównej WOSP Dexter.
 
 Powrót do galerii
 


Wrocław, dnia 27.09.2023r.

Dyrektor Powiatowego

Urzędu Pracy


WOSP – 10/2023

Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „DEXTER” z Wrocławia zaprasza pracowników urzędu do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Wybrane zagadnienia w praktyce urzędu pracy", które odbędzie się w dniach 22-25 października 2023 r. w Pensjonacie "Antałówka" w Zakopanem.


Cele kształcenia:

- przedstawienie podstawowych rozwiązań legislacyjnych, prawnych i  organizacyjnych;

- omówienie elementów mogących stwarzać problemy interpretacyjne;

- przedstawienie specyficznych elementów regulacji prawnych;

- przedstawienie praktycznych zagadnień związanych ze stosowaniem

przepisów

- omówienie problematyki stosowania przepisów w sytuacji

związanej z członkostwem w UE.


RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA


I.PRAKTYCZNE ASPEKTY POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO DLA PSZ

Stosowanie przepisów KPA w oparciu o realizację ustawy o promocji zatrudnienia i  instytucjach rynku pracy"


1.Zagadnienia wstępne. Zasady postępowania administracyjnego

- przepisy regulujące postępowanie administracyjne

- zasady postępowania administracyjnego
2. Organy administracji i strony postępowania administracyjnego

- organy administracji

- pracownicy organów administracji

3. Postępowanie administracyjne I-szej instancji
- załatwianie spraw

- wszczęcie postępowania administracyjnego

- postępowanie administracyjne

- wstrzymanie postępowania administracyjnego

- zakończenie postępowania administracyjnego

- wznowienie postępowania administracyjnego

- rozprawa administracyjna

- obowiązek udostępniania akt
4.Rozstrzyganie spraw
- decyzje

- postanowienia

- ugoda
5.Postępowanie odwoławcze
- wszczęcie postępowania odwoławczego

- tryb samokontroli organu I-szej instancji

- działanie organu odwoławczego

- rozpatrywanie zażaleń
6.Reformowanie i zasady weryfikacji decyzji

- uchylenie decyzji ostatecznej

- zmiana decyzji ostatecznej

- stwierdzenie nieważności decyzji

- wygaśnięcie decyzji
7.Inne aspekty działania organu

- wydawanie zaświadczeń

- skargi

- wnioski


II.KRAJOWY SYSTEM DORĘCZEŃ ELEKTRONICZNYCH - DORĘCZENIA ELEKTRONICZNE
W ŚWIETLE ZNOWELIZOWANYCH PRZEPISÓW Ustawa z dnia 18.11.2020 r. o  doręczeniach elektronicznych. PRZEPISY I HARMONOGRAM WPROWADZANIA OBOWIĄZKU DLA PODMIOTÓW PUBLICZNYCH I PODMIOTÓW NIEPUBLICZNYCH (od 10.12.2023 r.)”


1.Zagadnienia wstępne
- regulacje prawne

- pisemna forma załatwiania spraw

- dokument elektroniczny

2. Doręczenia ogólnie

- doręczenie dokumentu w formie pisemnej, a doręczenie elektroniczne

- doręczenie elektroniczne

- tryb doręczenia elektronicznego

- składanie wniosków do organów administracji

- potwierdzenia doręczeń

3.Doręczenia elektroniczne w świetle ustawy z dnia 18 listopada 2020 r.

- podmioty publiczne i podmioty niepubliczne

- adres do doręczeń elektronicznych

- baza adresów elektronicznych

- skrzynka doręczeń elektronicznych

- rejestrowane doręczenie elektroniczne

- usługa hybrydowa

- odpowiedzialność operatora i postępowanie reklamacyjne

- systemy teleinformatyczne

- terminy wejścia w życie przepisów

- dzień następny po dniu ogłoszenia

- 7, 14, 30 dni po dniu ogłoszenia

- 05.10.2021

- 31.12.2021

- 01.01.2022

- w dniu określonym w komunikacie ogłoszonym w Dz.U. przez Ministra

właściwego ds. Informatyzacji:

Podmioty publiczne:

• Od 10.12.2023 r . - termin określony

w  komunikacie Ministra z dnia 29.05 2023 r. (Dz.U. z 2023 poz.1077)

• Od 01.01.2025 r.

• Od 01.10.2029 r:

Podmioty niepubliczne

• Od 10.12.2023 r. - termin określony

w  komunikacie Ministra z dnia 29 maja 2023 r.

(Dz.U. z 2023 poz.1077)

• Od 10.03.2024 r.

• Od 01.01.2024 r.

• Od 30.09.2025 r.

• Od 30.09.2026 r.
4.Podpisywanie dokumentów

- podpis własnoręczny

- podpis elektroniczny

- rodzaje podpisów elektronicznych

5.Załatwianie spraw drogą elektroniczną

- tryb administracyjnoprawny

- tryb cywilnoprawny


III.DOKUMENTY URZĘDOWE W PRAKTYCE DZIALANIA ORGANÓW ADMINISTRACJI

Z UWZGLĘDNIENIEM APLIKACJI ->mObywatel<-


1.Zagadnienia wstępne

- pojęcia ustawowe

- definicja dokumentu urzędowego

- kategorie dokumentów urzędowych

2.Dokumenty tożsamości i dokumenty potwierdzającetożsamość

- dokumenty tożsamości

- dokument potwierdzający tożsamość
3.Podpisy na dokumentach
- podpis własnoręczny

- podpisywanie dokumentów przez osoby niepiśmienne

- podpisy elektroniczne

4.Tryby działania organów i różnice w postępowaniu z dokumentami
- tryb administracyjny

- tzw. tryb około administracyjny

- tryb cywilny

5.Dokumenty urzędowe

- pojęcie dokumentu i dokumentu urzędowego

- forma dokumentu

• forma pisemna

• dokument elektroniczny

- rodzaje dokumentu

- treść dokumentu / braki formalne

- uzupełnianie dokumentu

- typ dokumentu / zasady postępowania

- dostęp stron / uczestników do dokumentów

6.Aplikacja mObywatel

- dokument mObywatel

- profil mObywatel

- certyfikat mObywatel



Szkolenie prowadzone jest w oparciu o multimedialną prezentację oraz materiały szkoleniowe, które przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia

Uczestnicy otrzymają zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.


Wykładowcą na szkoleniu będzie:


dr Mariusz Śmigiel - ekspert polskiego i międzynarodowego prawa pracy oraz zabezpieczenia społecznego. Specjalista z zakresu bezrobocia i  polityki społecznej. Doradca rynku pracy. Praktyk, trener (z licencją MPiPS oraz MOP) i wykładowca akademicki z ponad 25-letnim doświadczeniem. Przeprowadził ponad 2.500 szkoleń dla PSZ, organów administracji, pracodawców oraz innych podmiotów. Były pracownik PSZ (Z-ca Dyrektora jednego z największych Urzędów Pracy w Polsce). Autor kilkunastu książek, komentarzy i podręczników oraz ponad 100 artykułów dotyczących zagadnień z zakresu prawa, przeciwdziałania bezrobociu oraz funkcjonowania służb zatrudnienia.

Właściciel i główny doradca SMIGIEL CONSULTING INTERNATIONAL – instytucji świadczącej usługi
z zakresu szeroko pojętej problematyki rynku pracy, zatrudnienia i bezrobocia w Polsce i za granicą.

Stały współpracownik wielu polskich i zagranicznych instytucji doradczych i  konsultingowych.



Warunki organizacyjno – finansowe

Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 22 października. Zajęcia rozpoczynają się od godz. 9.00 w dniu 23 października. Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 3 noclegi w Pensjonacie „Antałówka”

w  Zakopanem w pokojach 1 - lub 2 - osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 23 października do obiadu w dniu 25 października).

W hotelu uczestnicy mogą korzystać z drink-baru, restauracji, kawiarni, siłowni, sauny, jacuzzi oraz parkingu samochodowego. Obok hotelu znajduje się nowo wybudowany aqua - park - dla gości hotelowych wstęp bezpłatny. Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania ( w przypadku wolnych pokoi), a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.


Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:

1740 złotych (słownie: jeden tysiąc siedemset czterdzieści złotych)–w pok. 2-osobowym

1890 złotych (słownie: jeden tysiąc osiemset dziewięćdziesiąt złotych)–w pok. 1–osobowym


Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 16 października 2023r. na konto:

WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633

Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem w  terminie do dnia 16.10.2023r. na adres:


Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter”

51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4

tel./fax. 71 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00

lub 723 96 67 77, e-mail: wosp@dexter.com.pl

www.dexter.com.pl


Adres hotelu w którym odbędzie się szkolenie:


Pensjonat "Antałówka", 34-500 Zakopane, ul. Wierchowa 2, tel. 018 201-32-71, 018 201-32-72. Dojazd pociągiem PKP lub autobusem PKS z  Krakowa. Pensjonat znajduje się 800 m od centrum.

O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w  przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy.


W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w  terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.

Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.



Pobierz kartę uczestnictwa w formacie PDF


Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network
Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz